måndag 24 oktober 2011

ULLARED

Igår var dagen D. Jag vet inte varför, men jag blir så himla lycklig när jag träder in genom dörrarna på Gekås. Kanske för att jag får slänga ner vad jag vill i vagnen utan att det blir gnäll eller för att jag får ta ut min ilska på idioter som kör in i en. Kanske var det igår för att jag fick spendera en hel dag med Cim, mamma och Josso. Eller var det för att vi kom ett steg närmare i föräldralivet. Det blev en hel del inhandlat till min lilla ärta som just nu sparkar och har sig i magen. Tror det var lite av varje. Nya julsaker blev också inhandlat och jag längtar tills jag får slänga upp alla tomtar och klä granen, som blir premiär för mig och Cim i år. Men nästa år ska jag och Cim kicka julen! För då är det nämligen ärtans första jul och vi ska ha den hemma i lägenheten. Mamma har lämnat över ansvaret till mig nästa år. Cim skratta åt mig när jag gick och peka på allt vi ska köpa. Men är det ens första jul så är det. Hade jag varit miljonär hade jag besökt Gekås lite då och då, just för att få en energikick. Konstigt, men sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar