torsdag 11 februari 2010

11 Februari 2010

Självklart sitter jag i min vanliga position ikväll också. Datorn i knäet, fötterna på bordet, håkan hydéns bok liggandes bredvid mig, sorgliga låtar och galet tokig på dessa jävla tentor. Men jag är ändå väldigt glad. Jag lade pluggandet på hyllan för en stund och skrev ett himlans fint kärleksbrev till en helt underbar människa, tjej, vän. Hon är underbar på alla sätt och vis! Hoppas hon blir lika glad av att läsa det som jag blev av att skriva det. Men det vet jag att hon blir. Annars så är jag väldigt stressad. Som jag skrev så blir jag tokig på våra uppgifter. Dem är så himla flummiga och jag vet inte om det blir rätt på något av det jag skriver eftersom vi inte direkt har fått några bra förklaringar på vad tentorna ska innehålla. Men jag kör mitt race, skriver som jag tror och hoppas på det bästa. Fick ju G på min första så det ska väl inte gå sämre på tvåan och trean? Nästa måndag börjar delkurs 2, Juridik. Ska bli rätt jobbigt att vända helt på tänkesättet. För någon jag har lärt mig är iaf att rättssociologer och jurister tänker tvärtemot typ. Jobbigt som sagt, men ska också bli väldigt intressant! Något jag också har lärt mig är att lämna in hemtentorna i tid! Annars sitter man som mig nu, två tentor som ska vara klara tills imorgon. Men att lämna in allt i sista sekunden är något som inte är ovanligt när det gäller mig. Men, back to study.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar