onsdag 27 januari 2010

28 Januari 2010

Nu ska ni få höra om min dag igår!!

Vid tio tiden mötte jag upp Caroline på centralen och tog en fika med henne (jättetrevligt var det) och sen tog jag tåget mot Lund för att möta upp Paula eftersom vi hade föreläsning igår. Men när vi kom dit så hade vi inte alls någon föreläsning! Vår lärare var fortfarande sjuk så hon kom bara dit och visa uppgiften tills på fredag sen gick hon igen. Jag och Paula gick mot bussarna och skulle ta sexan mot Ystad. När bussen började köra så körde den väldigt sakta men säkert. Sen när vi närma oss Sjöbo så hörde vi busschauffören säga att han inte kunde köra till Ystad för att vägen dit är avstängd pga bilolycka. Jag fick spel på honom och sa att han måste gå ut med det i högtalaren så alla vet det. Men när vi kom till Sjöbo så hade han fortfarande inte berättat. Så när vi stanna på den sista hållplatsen så blev alla arga på honom och jag fick spel igen, haha. Fint att gå ut lite aggressioner! Det fanns ingen chans att komma in till Ystad. Så Paula fick vänta på sin sambo och jag fick ta bussen tillbaka till Lund. Väl i Lund så gick det INGA tåg någonstans! Hade full panik och ringde till både mamma och Cim. Mitt i allt tog självklart mitt batteri slut. Men innan dess så skrev pappa att jag skulle ta in på hotell. Så jag gick till det närmaste och såg köerna! Typ hela tågfolket var där som inte heller kom hem. Så jag tänkte ge tåget en chans till. Och till slut kom där ett tåg TIO I ÅTTA!! Då hade jag stått i Lund i två timmar, UTOMHUS!! Och som ni alla antagligen märkte så snöa och blåste det rätt så duktigt igår. Det gick ersättningsbussar lite då och då till Malmö men inga mot Landskrona hållet. Nej, skånetrafiken är världens jävla sämsta! Så både igår och idag så mår jag riktigt dåligt. Har ont i hela kroppen och känner mig allmänt dålig. Men ringde Paula för ett tag sen och vi ska försöka komma iväg till den sena seminariegruppen idag. Sen ska jag mot Ystad (förhoppningsvis) och träffa den nya familjen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar